donderdag 27 januari 2011

Kijken is genieten bij Corry Kooy

“Ik heb altijd een schetsboek bij me, ook als ik op reis ben. Op het vliegveld begint het al, ik maak kleine impressies en ben misschien wel de enige die verheugd opkijkt bij vertraging.”

Dat vertelde Corry Kooy mij over haar schetsen van steden en landschappen. De Schoonhovense kunstenaar heeft sinds gisteren een nieuwe website, waarvoor ik de teksten mocht schrijven.

Wie de online galerie bezoekt, wandelt door zalen als ‘stad en landschap’, ‘portretten’, ‘muziek en dans’, ‘interieurs’, ‘schetsboek’ en ‘modellen’. Er is veel te genieten op www.corrykooy.nl.

“Het licht raast voorbij en wie schildert ervaart hoe hard wij op deze aarde draaien. Ik kan hooguit twee uur aan één ding werken, eigenlijk moet ik de volgende dag op hetzelfde tijdstip terugkomen om mijn werk te kunnen voltooien.”

Geen opmerkingen: